גיר מכטרוניקס
תעשיית הרכב מתקדמת עם השנים, ובאמצעות יצור רכיבים חדישים מספקת מענה לשאלות של ביצועים איכותיים יותר, עמידות והפחתת בלאי וחיסכון בעלויות האחזקה וצריכת הדלק. אחד הרכיבים המשפיעים ביותר על אלו היא תיבת ההילוכים המותקנת בכל רכב- הגיר. בעוד שבעבר הכרנו את תיבת הגיר הידני או הגיר האוטומטי אשר סיפקו מענה כולל לצד יתרונות וחסרונות המאפיינים כל אחת מן התיבות, החדשנות הטכנולוגית אפשרה יצירה של מספר דגמי תיבות הילוכים מתקדמות הנשענות על הטכנולוגיות הללו, ונותנות מענה למגוון צרכים.
מהו גיר מכטרוניקס?
על מנת להכיר את המושג גיר מכטרוניקס חשוב לדעת כי מדובר למעשה ברכיב אשר מהווה חלק מתיבת ההילוכים DSG- מולטיטרוניק. תיבת הילוכים מסוג DSG היא בין התיבות המתקדמות בתחום תיבות ההילוכים בשוק הרכב בארץ ובעולם, וזאת בזכות היותה תיבה אוטומטית בעלת ביצועים מוגברים, שליטה רובוטית ומצמד כפול. למרות שפעילות התיבה אוטומטית לחלוטין היא מדמה תיבה ידנית בנוחות השימוש בה, בשליטה בביצועים ובצריכת הדלק הנמוכה שלה.
תיבת הילוכים בעלת גיר DSG כוללת בתוכה את הרכיב מכטרוניקס המשלב מוח גיר ומחשב השולט בפעולות התיבה במוצר אחד אמין ומדויק. רכיב המכטרוניקס הוא רכיב רגיש, חכם ויקר, אשר נשען על טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות לשליטה מלאה, להתראה ולאיזון ואחראי הן על הביצועים והשליטה והן על בקרה על רכיבים נוספים ומניעת תקלות מיותרות. מאחר והרכיב מספק שליטה רובוטית ומחשובית, קיים קושי במוסכים רבים לטפל בו במקרה של תקלה, והם ממהרים להחליפו בחדש, עניין יקר ומיותר לא אחת.
בטיפול בגיר מולטיטרוניק בתיבת הילוכים מסוג DSG חשוב במיוחד להסתייע באנשי מקצוע מנוסים בעלי הכשרה מתאימה, אשר מביאים את הידע המתאים לטיפול בתקלות נפוצות ברכיב ולא בהכרח ימהרו לבצע החלפה יקרה ומיותרת באופן לא מקצועי.
רכיב המכטרוניקס כולל בתוכו חיישנים רבים, מצמדים ורכיבים המבצעים בקרות חישוב. כל אחד מן הרכיבים הללו עשוי להצביע על ליקוי ולעתים החלפת הרכיב בלבד עשויה לפתור את הבעיה.
אצלנו במכון הגירים קובי גירים, תמצאו צוות מקצועי ומנוסה המתמחה בטיפול בתיבות הילוכים ובכל סוגי הגירים, לרבות הכשרות ייעודיות הנוגעות לתחזוקה וטיפול ברכיב מכטרוניקס, באמינות, המקצועיות ובמחיר הוגן.