גיר סוזוקי קרוסאובר
סוזוקי קרוסאובר הוא רכב פנאי, קטן יחסית, המציע עיצוב חדשני וצעיר, מנוע 1.6 ליטר הנחשב לגודל המנוע הנפוץ והפופולארי בישראל, תאוצה לא רעה וביצועים מספקים. נרכב אינו מיועד לנסיעה תחת תנאי עומס רב, ובמקרים כאלה תורגש האטה בהאצה ובקצב הנסיעה, כמו גם נסיעה מעט רועשת הנובעת מפעולת התיבה הרציפה ורעשי המנוע החודרים אל התא.
מה הוא דגם סוזוקי קרוסאובר?
סוזוקי קרוסאובר נולד בשנת 2012 וזכה מאז למספר גרסאות ושדרוגים. הרכב מגיע עם תיבת הילוכים בעלת גיר רגיל או גיר אוטומטי לבחירה. היתרון הבולט ביותר של רכב סוזוקי בעל תיבת הילוכים גיר רגיל הוא צריכת הדלק הנמוכה משמעותית מזאת שיש ברכב סוזוקי קרוסאובר בעל גיר אוטומטי.
בכל הנוגע למחיר הרכב, בכל הגרסאות מדובר ברכב משתלם ביחס לרכבים מקטגוריות זהות הנמצאים בשוק, מה שהופך את סוזוקי קרוסאובר לאחד הרכבים הבולטים על הכביש בישראל.
הבלאי והתחזוקה של גיר סוזוקי קרוסאובר
את הבלאי וצרכי התחזוקה של הרכב ניתן לשייך בעיקר לגיר הרכב, החווה שחיקה אשר משפיעה על כלל ביצועי הרכב. עלייה בצריכת הדלק, חריקות ורעשים בזמן הנסיעה, גיר קשה ותאוצה איטית יחסית- כל אלו סימנים המצביעים על שחיקה וליקוי בגיר. יש הטוענים כי גיר סוזוקי קרוסאובר נשחק בקלות ומראה ליקויים כבר לאחר כמאה וחמישים אלף ק”מ, אולם הדבר תלוי בגורמים נוספים, ביניהם הקפדה על טיפולים ותחזוקת רכב על פי הנחיות היצרן, ואופי הנהיגה אשר כידוע גם לה השפעה רבה על קצב הבלאי של המרכיבים הרבים בכל סוגי הרכבים.
יש הטוענים כי גיר סוזוקי קרוסאובר חלש יותר בשל התיבה הרציפה המאפיינת אותו, אולם לא מדובר ברכב היחיד בעל תיבת גיר רציפה. למעשה, בכל התיבות הרציפות ובכל סוגי הרכבים נוכל לראות כי הבעיה אינה בביצועי הרכב אלא בדרך בה הם מושגים ובאופי הנהיגה ברכב.
בעת לחיצה חזקה ומהירה על דוושת הגז, המנוע יעלה את קצב סיבובי המנוע לקצב גבוה במיוחד, ובעוד שהמהירות עולה קצב סיבובי המנוע אינו יורד, מה שמשפיע על ביצועי התיבה.
על מנת לטפל בשחיקה ובלאי בגיר של סוזוקי קרוסאובר מומלץ לבחור במכון גירים מנוסה. מכון קובי גירים מתמחה לפני הכל בזיהוי תקלות ובעיות בגיר הרכב, מספק שירותי תיקון ושיפוץ גיר במקרה הצורך, לצד החלפה באמצעות חלקי חילוף מקוריים, באמינות ובאחריות.